Persbericht: Troonswisseling bij Al Nisa

Op hetzelfde moment dat Koningin Beatrix afstand doet van de troon om plaats te maken voor haar opvolger Prins Willem-Alexander, overhandigt Leyla Cakir, na 6 jaar Al Nisa, op 30 april de voorzittershamer aan Esmaa Alariachi.

“Het is heel fijn om een periode van hard werken en mooie activiteiten voor Al Nisa af te sluiten met de overdracht van het voorzitterschap van Al Nisa aan een bekwame, enthousiaste, representatieve én sterke vrouw als Esmaa Alariachi” zegt Leyla Cakir. Leyla heeft zich de afgelopen jaren met veel creativiteit en energie ingezet voor Al Nisa waar ze onder andere verantwoordelijk was voor de campagnes “ECHT Nederlands”, “Kent u mij?” en de “Kronings-postzegelactie”. Onder leiding van Leyla kwam Al Nisa met haar campagnes en activiteiten binnen bij menig Nederlandse en internationale huishoudens. Veel Al Nisa campagnes maakten een reis door Nederland van Groningen naar Zutphen, naar Maastricht en verder de grens over naar België, Duitsland, Engeland en Amerika. Al Nisa is inmiddels een internationaal begrip geworden.

Dat realiseert ook de nieuwe voorzitter Esmaa Alariachi zich maar al te goed: “De lat ligt hoog, er staat me een grote uitdaging te wachten en ik sta te popelen om samen met het Al Nisa team aan het werk te gaan”. Esmaa, ook wel bekend als één van de Meiden van Halal, zal de uitgestippelde koers van Al Nisa voortzetten. Zij zal zich in blijven zetten voor de positie van moslimvrouwen en voor  het vertegenwoordigen van het Al Nisa geluid in Nederland.

Reacties zijn gesloten.